מאמרים

מה עושים עם אכילה רגשית?

By 19/08/2018 No Comments

הרבה פעמים במהלך היום אנחנו יכולים למצוא את עצמנו בלחץ – סטרס, מכל מיני סיבות:
מחר יש מבחן חשוב ולא הספקנו להתכונן אליו, או שיש לנו הרצאה לתת בעבודה עוד שעתיים, או שנתקענו בפקקים ואנחנו מאחרים לפגישה חשובה…
ובין אם אנחנו מודעים לכך או לא, הרבה פעמים אנחנו מוצאים את עצמנו אוכלים כדי להירגע ולשפר את מצב הרוח, וכמעט תמיד אנחנו הולכים על "מזון מנחם" ועתיר קלוריות – שוקולדים, מאפים, חטיפים וכו'.
אנשים המעוניינים להוריד במשקל ומוצאים את עצמם בלחץ יומיומי, צריכים לתרגל דרכים אחרות להתמודדות עם הלחץ במקום אותה "אכילה רגשית".

בפעם הבאה כשאתם מרגישים לחוצים, במקום להיכנס לחנות הקרובה ולסיים חבילת שוקולד שלמה, נסו את אחת הדרכים האלו (או כולן ביחד) להורדת הסטרס:

  • צאו להליכה / ריצה קצרה בחוץ
  • שימו לעצמכם מוזיקה שאתם אוהבים
  • בצעו סדרה של נשימות עמוקות
  • הכינו לעצמכם כוס תה
  • עשו מקלחת חמה ומרגיעה

והרשימה עוד ארוכה..

הרעיון הוא להפסיק להגיע אל האוכל כפיתרון להרגעת הלחץ, כדי שלא תיכנסו שוב ללחץ מהפעם הבאה שתעלו על המשקל.